Kerho ma 2.9. Vierailu maatilalle

Tänään toteuttimme jo kauan suunnitellun maatilavierailun. Saimme näin aivan upean alun syksyn yhdistystoiminnalle ja kuin tilauksesta myös säiden haltija suosi meidän retkipäiväämme. Parin viikon kulutttua on jälleen ihan normaali kerho Servolla, mutta olipa mukava viettää ensimmäinen kerhopäivä ulkona raittiissa ilmassa.  Yhdistys tarjosi  makkaraa ja mehua sekä nokipannukahvia ja pullaa. Kiitos kaikille emännille ja isännille, jotka varmistivat sen, että nämä tarjoilut olivat valmiina odottamassa, kun suurin osa porukasta tuli paikalle.  Kiitos Kaijalle matkavastaavana toimimisesta. Ja tietysti kiiros kaikille osallistujille.

Aino Lehvästön ja Vesa Karttusen tilalla on lypsylehmiä ja se on maatilan tulolähteistä tärkein. Meidän vierailijoiden kannalta on hienoa, että pihapiirissä on paljon muitakin elämiä. Hevonen laitumella, samoin lampaita ja vasikoita. Ja suloiset kanat kuopsuttamassa pihamaata ja ottamassa hiekkakylpyjä.  Tällä hetkellä on myös pieni kukkopoika, joka tuntui vasta harjoittelevan kiekumista ja ehkä se muutenkin vasta harjoitteli kukon tehtäviä, kun se on niin pieni vielä.

Auringonkukkapelto myös ihastutti meitä ja mikä parasta, saimme ottaa mukaan auringonkukkia kotiin vietäväksi.

Kiitos Aino ja Vesa ihanasta maatilavierailusta!

Kiitos Jarmo ja Kirsi Veijalaiselle linja-autokuljetuksesta!

Lopuksi lähetän kiitoksen sään haltijalle siitä, että meille sattui näin upea sää. Jos olisi satanut vettä kaatamalla, niin tämä retki ei olisi toteutunut. Olennainen tekijä siis, tämä sää.

Kuvat: Hilkka Malinen, Eine Salomäki ja Aino Lehvästö.

Päivän tunnelmia kirjasi

Hilkka

Syksy lähestyy ja sitä myötä yhdistyksen kerhotoiminta. Aloitamme kerhot heti syyskuun alussa maanantaina 2.9. Tämä ei kuitenkaan ole ihan tavallinen kerho, sillä olemme saaneet kutsun vierailla Aino Lehvästön ja Vesa Karttusen maatilalla Suvisrannalla. Poikkeuksellisesti pyydämme tähän kerhoon ennakkoilmoittautumiset.

Maatilalle on Hojo-Matkat linja-autokyyti ja koska sen pitää mahtua koulukyytien väliin, niin meillä on myös poikkeuksellinen aikataulu.

Linja-auto lähtee Outokummun linja-autoasemalta klo 9:30.

Yhdistys tarjoaa nokipannukahvit ja kahvileipää sekä grillimakkaraa. Sekä kuljetus että tarjoamiset ovat maksuttomia, mutta järjestämme arpajaiset, joten varaa pikkurahaa mukaan, jos haluat ostaa arpoja. Aino ja Vesa kertovat maatilasta ja meillä on mahdollisuus tutustua pihapiiriin ja maatilan eläimiin ja tietysti meillä on tilaisuus rupatella keskenämme ja kertoa kuulumisia kesän jälkeen.

Paluukyyti lähtee Suvisrannalta klo 12:15.

HUOM! Säävaraus, jos on hirveän huono sää, niin pidämme kerhon normaalisti Servolla klo 11:30.  Olemme maatilalla avotaivaan alla, joten kovalla sateella maatilavierailu ei onnistu, mutta toivotaan, että sää suosii meitä ja pääsemme tutustumaan maatilaan. Pieni sade ei haittaa, koska siihen voimme varautua oikealla pukeutumsella.

ENNAKKOILMOITTAUTUMISET Kaijalle viimeistään perjantaina 23.8. puh. 050 546 8676.

Jos haluat tulla paikalle linja-auton sijaan omalla autolla, niin siinäkin tapauksessa pitää ilmoittautua, että osaamme varata tarpeeksi tarjottavaa. Mielellään kuitenkin otamme linja-auton täyteen, että  maatilan piha ei aivan täyty henkilöautoista ja kaikki mahtuvat pysäköimään autonsa.

Lisätietoa yhdistyksen syksyn toiminnasta löytyy Outokummun Reumayhdistyksen kotisivuilta välilehdeltä Tapahtumat: https://outokummunreuma.reumaliitto.fi/https-outokummunreuma-reumaliitto-f-6/

Tervetuloa osallistumaan yhdistyksen syksyn toimintaan!

Terveisin Hilkka

s://outokummunreuma.reumaliitto.fi/