Virkatut joulukuuset 22.11.2021

Tämän päivän tunnelma oli varsin jouluinen. Aamupäivällä meitä kokoontui iloinen joukko talkoolaisia Servolle ja kävimme hakemassa Outokummun Reumayhdistyksen virkatut joulukuuset varastosta. Kun saimme tavarat pakattua autoihin ja peräkärryyn, niin suuntasimme ensimmäiseksi uimahallille. Siellä kokosimme kuusista suurimman kahvion kulmaan niin, että se näkyy hyvin ikkunasta myös ulospäin. Seuraavaksi menimme kirjastoon ja kokosimme sinne sen kuusen, joka siellä oli jo viime vuonna.

Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä, sanonta pitää paikkansa näiden kuusien suhteen, vaikka sanonta onkin aivan eri asian yhteydestä tunnettu. Vanhaa eli samaa kuin viime vuonna, ovat uimahallin ja kirjaston kuuset. Sinistä lankaa löytyy varmaankin jokaisesta kuusesta jonkin verran. Uutta on se, että kolmas paikka kuusille tänä vuonna on Hotelliravintola Kumpu ja erityisesti sen lasitettu terassi. Kiitos uusista ideoista niiden esittäjille, ilman teitä ei ehkä olisi tullut mieleen tämä paikka eikä se, että laitetaan samaan paikkaan paljon kuusia. Siitä ajatus sitten kehittyi vähitellen ja niin päätimme rakentaa terassille kuusimetsän.

Kun muistelen miten monena päivänä teimme töitä viime vuonna, kun laitoimme kuuset esille, niin tuntuu uskomattomalta, että tänä vuonna saimme ne kaikki esille yhdessä päivässä. Talkooporukassa on niin idearikkaita, ahkeria ja huumorintajuisia ihmisiä, että teidän kanssanne on ilo tehdä töitä. Kiitos koko ihanalle porukalle!

Kiitos hyvästä yhteistyöstä seuraaville: Outokummun kaupunki, Outokummun uimahalli, Uimahallin kahvila / Raisatuuli, Outokummun kirjasto ja Hotelliravintola Kumpu / Matkakumpu Oy.

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Outokummun Reumayhdistyksen hallituksen puolesta

HIlkka