Neulotaan yhdessä Ukrainaan marraskuu 2023

Servolla kokoontui tänään 24.11. sekä suomalaisia että ukrainalaisia naisia neulomaan, juttelemaan ja kahvittelemaan. Sukkia on tuotu Servolle jo aikaisemmin ja tänään niitä tuli lisää ja lopulta tuli pahvilaatikko täyteen neuleita. Laatikko viedään Joensuuhun ja sieltä se lähtee kohti Ukrainaa.

Kiitos outokumpulaisille Marttayhdistyksille kahvileivistä.

Kiitos kaikille neuleita ja lankoja lahjoittaneille.

Liitteenä muutama kuva.

Hyvää joulun odotusta neulojille ja kaikille muillekin!

Tämän syksyn ensimmäisessä neulomistapahtumassa  3.11. kokoonnuimme Servolle neulomaan, juttelemaan ja kahvittelemaan yhdessä. Valmiita neuleita on saatu jo viikon ajan ja tänään valmistui lisää. Saimme torstaina lankoja lahjaksi Itä-Suomen Sähkötarvike liikkeestä, suuri kiitos niistä! Melkoinen osa näistä langoista lähti tänään neulojien mukana koteihin ja aikanaan saamme ne takaisin valmiina sukkina ja lapasina. Jonkin verran on vielä jäljellä viime keväänä lahjoitettuja lankoja ja myös näistä osa lähti neulojien matkaan.

Tällä kertaa nämä neuleet lähtevät Ukrainaan jo lähipäivinä. Osa neuleista menee rintamalle ja osa sairaalaan.

Kiitos kaikille lankoja lahjoittaneille, sekä yrityksille että yksityisille! Kiitos teille kaikille, jotka olette neuloneet ja edelleen neulotte sukkia ja lapasia lahjoitettavaksi!

Tapahtuman tunnelmia kirjasi

Outokummun Reumayhdistys ja outokumpulaiset Marttayhdistykset järjestävät marraskuussa kaksi tapaamista, joissa neulotaan yhdessä sukkia ja liipasinlapasia Ukrainaan. Ensimmäinen tapaaminen on Servolla (Kummunkatu 26) perjantaina 03.11. klo 14 – 17 ja toinen tapaaminen on samassa paikassa perjantaina 24.11. klo 14 – 17. Ota puikot mukaan ja tule nauttimaan muiden neulojien seurasta kahvikupposen äärellä. Servolla on lankoja, joita voi käyttää, mutta voit myös ottaa omat langat mukaan.

Jos haluat auttaa, mutta et voi neuloa, niin otamme mielellään vastaan neulelankoja.

Ukrainassa on tarvetta isoista villasukista ja liipasinlapasista. Sukkien koot 44-48, varren pituus 25-30 cm. Väritykseltään sukkien ja lapasten tulisi noudattaa tummaa, maastoutuvaa väritystä. Musta, ruskea ja harmaa ovat parhaat värit.

Voit myös neuloa kotona ja tuoda valmiita tuotteita Servolle.

Toimitamme valmiit neuleet Ukrainaan.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja: