Piirakkatalkoot 22.3.2023

Piirakkatalkoot. Työntäyteinen, tapahtumarikas, yhteisöllinen, hauska ja aivan ihana aamupäivä piirakkatalkoissa on nyt takana. Aina vain ihailen sitä kuiinka paljon talkoolaiset tekevät työtä, ahkeirina ja iloisesti rupatellen, joka kerta näissä talkoissa.

Tekemistä löytyy monenlaista ja välillä käy niin, että joku tekee ihan eri hommaa kuin edellisellä kerralla. Minä olin tänään ensimmäistä kertaa voitelemassa piirakoita ja Kirsti oli paistamassa, kummallekin taisi olla ensimmäinen kerta näissä tehtävissä, ainakin näin suuria määriä käsiteltäessä, onhan se vähän erilaista kuin kotona. Piirakantekijät olivat niin nopeita, että paistopellit eivät juuri ehtineet jäähtyä, kun ne jo vietiin taas pois keittiöstä. Vipinää riitti jokaisessa työpisteessä.

Kommelluksiakin talkoiden aikana sattui, mutta niistäkin selvittiin. Mielestäni tärkein asia talkoissa on se, että me kaikki viihdymme ja tekeminen on mukavaa. Minua ilahdutti erityisesti yhden talkoolaisen toteamus talkoiden loppuvaiheessa: "Nyt on ravittu sielu ja ruumis ja vielä henkikin." Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Ohessa kuvia tästä talkoopäivästä.

Kiitos jälleen kerran teille kaikille ihanille talkoolaisille! Teidän kanssanne on ilo olla yhdessä.