Isänpäiväkerho 15.11.2021

Vietimme tänään Servolla isänpäivää, päivän myöhässä, sillä varsinainen isänpäivä oli eilen. Kirkkoherra Satu Ruhanen Outokummun seurakunnasta puhui isyyden merkityksestä ja saimme muistella sitä minkälainen suhde isään oli itse kullakin lapsena. Paljon se kirvoitti muistoja menneiltä vuosilta ja toi konkreettisesti esille sen, että silloin elettiin toisenlaisia aikoja. Ei välttämättä parempia tai huonompia, mutta toisenlaisia.

Kiitos Satu ja kaikki isänpäiväkerhon osallistujat ja erityisen suuri kiitos kaikille teille ahkerille yhdistysaktiiveille, jotka valmistelitte meille tämän juhlan. Hienoa, että pimeän syksyn keskellä on juhlia, nyt mennään kohti joulua ja sen jälkeen voikin jo ruveta odottamaan kevättä ja valoisaa aikaa.

Ennen joulua saadaan virkatut joulukuuset esille Outokummun keskustaan ja sekin osaltaan tuo valoa pimeään aikaan. Seurakunnassakin on tehty virkattu joulukuusi ja sen perusteella mitä olen kuullut, oletusarvoni on, että kuusi on todella kaunis. Ensimmäisenä adventtina kuusi laitetaan paikalleen kirkkosaliin. Siellä sitä voi ihailla.

Hyvää joulun odotusta kaikille!