Lukion vieraana 2.6.2021

Outokummun lukion vieraana 2.6.

Outokummun Reumayhdistyksen ja Outokummun lukion välistä yhteistyötä kesäisenä aamupäivänä keskiviikkona 2.6. Kyseessä oli puheviestintäkurssin koepäivä, jonka opettaja suunnitteli opiskelijoiden kanssa yhdessä. Kurssilaisilla oli sekä yksilö- että ryhmäviestintään liittyvä osuus.

Tämä oli kokeilu uudenlaisesta toimintatavasta ja meidän yhdistyksestämme muutamia jäseniä osallistui tähän tilaisuuteen. Ensin opiskelijat pitivät meille leikkimielisen tietokilpailun ja sen jälkeen heillä oli paneelikeskustelu aiheesta Sukupolvien väliset erot. Alaotsikoina oli seuraavat aiheet: Lukion kurssivalinnat, yhteydenpito ystäviin, nuorten viestintäkanavat ja ihmissuhteiden merkitys.

Paneelikeskustelun jälkeen myös yleisö pääsi mukaan keskusteluun ja siitä tulikin mukavan vilkas. Yhteenvetona voi todeta, että kokeilu oli onnistunut sekä opiskelijoiden että yhdistyksen jäsenien mielestä. Me molemmat opimme toisiltamme ja vietimme mielenkiintoisen parituntisen viehättävässä ympäristössä Ravintola Kuparin tiloissa. Ympäristön viehätystä lisäsi osaltaan siellä oleva Outokummun Taideyhdistys ry:n taidenäyttely, josta otin joitakin kuvia.